Cumula - Innoveer uw klantcontact en communicatie-infrastructuur

Microsoft heeft een platform ontwikkeld voor Unified Communications, eerder bekend als Microsoft Lync, maar sinds 2016 heet het Skype for Business. Er is veel interesse in de markt voor wat dit platform kan bieden. Een van de redenen die we veel zien is dat men Skype for Business al min of meer in gebruik heeft genomen voor chat en soms ook voor presence en dat men wil onderzoeken of ook video, telefonie en collaboration functies via dit platform aangeboden kunnen worden.

Een andere reden kan zijn dat de telefonieomgeving aan vernieuwing toe is en men een ‘Microsoft tenzij’ beleid heeft. Dan is het logisch om het Skype for Business platform als eerste oplossing voor Unified Communications (UC) tegen het licht te houden.

Bij andere bedrijven is de interesse vooral ingegeven door de mogelijkheden voor kostenbesparing of door de nieuwe mogelijkheden voor geïntegreerde communicatie en collaboration die een UC platform biedt. Cumula heeft in de afgelopen jaren veel ervaring met Skype for Business / MS Lync projecten bij klanten opgedaan. Op basis daarvan geeft Cumula workshops om bedrijven te helpen bij het nemen van een goed onderbouwd besluit om al of niet het Unified Communications pad met Microsoft op te gaan. Er zijn nogal wat valkuilen die eenvoudig te vermijden zijn door gebruik te maken van ervaring van anderen.

Workshop ‘Skype voor uw Business?’

De doelstelling van de workshop ‘Skype voor uw business?’ is enerzijds om de geschiktheid van dit platform voor uw organisatie te bepalen en anderzijds om de kritische succesfactoren voor een implementatie vooraf door te nemen met uw organisatie.

  • Tijdens de workshop komen de volgende onderwerpen aan de orde:Wat is de business case voor Skype for Business?
  • Wat zijn de kosten waar u globaal rekening mee moet houden?
  • Hoe gaat u om met bestaande investeringen in voice en video?
  • Wat levert het op qua besparingen (harde en zachte)?
  • Is Skype for Business geschikt voor uw organisatie?
  • Wat is Unified Communications en wat biedt het uw organisatie qua nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden?
  • Hoe sluit Skype for Business aan op uw huidige situatie qua bereikbaarheid en belangrijke functionaliteiten?
  • Hoe werkt Skype for Business op smartphones?
  • Hoe gebruikt u use cases om de inzet van Skype for Business te valideren?
  • Welke alternatieve oplossingen zijn er in de markt beschikbaar en wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende oplossingen?
  • Wat is de impact van een Skype for Business implementatie op uw organisatie?
  • Hoe past Skype for Business in uw huidige infrastructuur? Wat moet eraan aangepast worden?
  • Wat betekent Skype for Business qua beheer voor uw ICT afdeling?
  • Hoe pakt u een succesvol Skype for Business project aan?
  • Welke stappen / fases moet u in grote lijnen doorlopen om Skype for Business te implementeren?
  • Hoe kunt u belangrijke valkuilen bij de implementatie vermijden ?

Workshop informatie

Aan de workshop kunnen meerdere personen uit uw organisatie meedoen met een maximum van acht. De duur van de workshop is een dagdeel. Deelname is met name aanbevolen voor business managers die innovatie van bedrijfsprocessen in hun bedrijf willen initiëren, ICT managers,  ICT architecten, functioneel beheerders en telefoniebeheerders.

De kosten van de workshop zijn € 250,- ex BTW voor een dagdeel. Nadere informatie via info@cumula.nl of via 0348 – 488 664 (vraag naar David Essink).

Als u zich breder wilt oriënteren op Unified Communications en telecomoplossingen, kijk dan op onze pagina telecom advies.